fredag 16. mai 2008

Maria Gripe

Er du blant dem som las Maria Gripes bøker da du var ung? "Skyggen over steinbenken", "..og de hvite skyggene i skogen", "tordivelen flyr i skumringen"... Husker du at du likte dem, men ikke helt hva de handler om? Tenker du slik som jeg; at nå er jeg for gammel til å lese barnebøker?
Da anbefaler jeg deg å legge fra deg de tankene, komme på biblioteket og låne Maria Gripe - på lydbok!
Ane Dahl Torp har tatt på seg det store ansvaret å lese inn Gripes bøker på lydbok, og hun gjør det på en fabelaktig måte. Jeg har hatt henne på Cd-spilleren min i bilen gjennom tre bøker, og blir totalt dratt med inn i den mystiske og vakre verdenen i Gripes bøker. Det er mystikk, varme, humor og klokskap på hver en side, og Gripe skriver på en slik måte at du som leser klarer å følge med fra første bokstav til siste punktum.
Jeg kan virkelig anbefale Maria Gripe, både til store og til små. :-)

Ingen kommentarer: