tirsdag 6. januar 2009

Oppfølgeren er faktisk bedre!


Jeg har alltid ei lydbok i bilen når jeg kjører til og fra jobb.

Som barnebibliotekar, er det selvfølgelig stort sett barne og ungdomsbøker det går i.

Akkurat nå hører jeg en fantastisk morsom og spennende bok, nemlig Jo Nesbøs "Doktor Proktors tidsbadekar"! Det er oppfølgeren til "Doktor Proktors prompepulver", og handler i likhet med den om Bulle, Lise og selvfølgelig Doktor Proktor. Denne gangen har doktoren oppfunnet en tidssåpe som gjør at man kan reise i tid hvis man senker seg ned i badekaret og bruker denne såpen. Dette kommer til god nytte, når Proktor trenger Lise og Bulles hjelp til å forandre litt på historien. Det fører dem til den franske revolusjonen, til Tour de France, til Napoleons med sin hær... og masse annet sprøtt og spennende.

Fordelen med å høre den som lydbok, er at her får du med oppleserens innlevelse og passende lydeffekter. Det gjør virkelig boka et hakk bedre, synes jeg.
Så jeg anbefaler virkelig "Doktor Proktors tidsbadekar"! Ps. den er litt skummel på slutten, så kanskje det er greit å høre sammen med en voksen.

Ingen kommentarer: