onsdag 12. oktober 2016

Dikterspira

På Fredagstipset 7. oktober hadde vi besøk av 
Dikterspira Hilde Evensen, 
og her er noen av hennes dikt.


EI HÅND Å HOLDE I !!!🌹

Ei hånd å holde i
Så myk og lita i mi
Et snev av blygsel
kommer fram
Når han klemmer tel
Han stryker lett med tomlan
Et kjærtegn er det fra han
Hun blir rød i kinn
Når han spør
Kan jeg ha din hånd i min

IKKE SNU DEG!!
Gå over brua
som gynger
under deg
kom deg
i sikkerhet
Føl deg trygg
Ta farvel
med den
vonde fortiden
Før du brenner
broen
Bak deg
Gå derifra
uten å
se deg tilbake
Ditt nye liv
ligger foran
Deg
👍


I MØTE MED DEG!!👍🌹
I møte med deg
Føler en trygghet som er god
Kan slappe av og være meg selv
Gir meg en følelse av å sveve
for du løfter meg
Du gir meg den selvtilliten jeg trenger
Så jeg føler meg verdifull
Du ser meg som den jeg er
Fordømmer aldri
Du får meg til å føle meg unik
I dine øyne er jeg nok det
Du utstråler en varme
Med dine blå øyne
Som en solstråle fra en blå himmel
I møte med deg
Jeg føler meg elsket
Du får meg til å føle meg vakker
Jeg vil forbli i dette møte med deg.

Hilde Evensen 🌹
 

 


Ingen kommentarer: