torsdag 7. april 2011

På radio i dag.

I dag var jeg, som barnebibliotekar, på radio NRK Hedmark og Oppland og snakket om gutter og bøker. I den forbindelse kom jeg med noen konkrete boktips, og for de som kanskje syntes det gikk litt fort legger jeg her ut titlene på de bøkene jeg anbefalte.

- Jørn Jensen: "Kasper"-serien
- Francesca Simon: "Rampete Robin"-serien
- Jan Kjær: "Taynikma"-serien
- Diverse forfattere: "Marg & Bein"-serien, f.eks "Dukken" av Ingunn Aamodt

I tillegg vil jeg nevne Marit Nicolaysens "Svein og Rotta"-serie, bøkene om "Hubert" av Arne Svingen - og også faktabøker slår ofte godt an hos gutter, bøker om dinosaurer, biler, fotballspillere, dyr osv.

For å høre radiosendingen kan du følge linken under. Delen om gutter og leser starter ved ca. 01.10.00 http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/726986/

-Hege-

Ingen kommentarer: